Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei Més informació Aceptar

Noticia

08/10/2015

Lliurament del XXVII Premi de Narrativa «Antoni Bru»

Amb la concessió d’aquest Premi a Joanjo Garcia per l’obra Tota la terra és de vidre es culmina així el projecte de micromecenatge que El Tempir va impulsar al febrer per a la recuperació d’aquest concurs, que sempre ha sigut un referent literari molt important per a les comarques del sud i, a més, ha donat l’oportunitat a autors novells per a fer-se conéixer com a escriptors o bé ha consolidat carreres literàries d’autors coneguts.

 

Durant l’acte, l’autor guanyador rebrà una estatueta elaborada per l’escultor il·licità Antoni Pons. També s’hi presentarà l’obra ja publicada a l’editorial Bromera.

 

Cal recordar que el jurat –format per Lliris Picó, Joaquim Espinós, Gonçal López-Pampló, Joan-Carles Martí i Pepa Guardiola– va acordar concedir al juliol passat el XXVII Premi de Narrativa «Antoni Bru» a la novel·la Tota la terra és de vidre per unanimitat. El jurat va destacar que aquesta novel·la «és una aportació renovada al gènere de la novel·la policíaca en la línia encetada per Ferran Torrent». Entre els aspectes més reeixits, assenyalen «l’ofici literari, la capacitat de crear una trama interessant protagonitzada per uns personatges versemblants que ajuden a retratar la València actual des de les claus de la novel·la policíaca».

 

Tota la terra és de vidre, que agafa el títol d’una citació de l’escriptor nord-americà Ralph W. Emerson, parla d’un crim. L’assassinat d’un membre del Tribunal de les Aigües és el punt de partida de la investigació de l’inspector Echebarri i el periodista Adrià Fabré i, alhora, d’una reflexió paral·lela sobre com resulta de complicat eixir impune després d’un crim, ja que la terra –parafrasejant W. Emerson– es torna de vidre i és molt fàcil que el crim perfecte “es trenque”. Es tracta d’una novel·la policíaca en la línia de l’estil nord-americà hard-boiled, una variant del gènere negre on trobem més violència i la frontera entre el bé i el mal està més diluïda. Així, aquesta novel·la explora els ambients sòrdids i els límits de la ciutat de València.