Des de l’any 1976 La Bressola treballa per una escolarització en català a la Catalunya Nord, i gràcies al teu donatiu podrà reafirmar la seva tasca

Comunicat oficial de tancament de l'escola de Càldegues

08/03/2012
COMUNICAT DE LA BRESSOLA Amb una enorme tristesa el Consell d’Administració de la Bressola fa públic el present comunicat: - Tenint en compte la greu situació econòmica generada per la crisi i la consegüent baixada considerable de diverses subvencions atribuïdes a la nostra entitat. - Tenint en compte la baixada d’efectius d’alumnes que s’ha produït a Càldegues degut a la incertesa a propòsit del manteniment del Centre. - Tenint en compte que, degut als diferents nivells d’ensenyament ( de parvulari a final de primària) s’hi ha de posar dues mestres i una mainadera per 25 alumnes, la qual cosa no pot ser assumida en el context econòmic actual. - Tenint en compte que aquest mateix context no permet de pensar que es puguin dur a terme les obres d’ampliació necessàries per augmentar de manera suficient aquest efectiu. - Tenint en compte el nostre compromís de donar una resposta clara als pares d’alumnes durant el primer trimestre de l’any 2012. - Tenint en compte el correu d’alerta del Comissari de Comptes a propòsit de l’equilibri econòmic de la nostra entitat pels mesos i els anys a venir. - Tenint en compte que les dificultats dels ajuntaments de l’Alta Cerdanya per ajudar la Bressola en un context de supressió de places de mestre per part de l’Educació Nacional.

COMUNICAT DE LA BRESSOLA

– Tenint en compte la greu situació econòmica generada per la crisi i la consegüent baixada considerable de diverses subvencions atribuïdes a la nostra entitat.

– Tenint en compte la baixada d’efectius d’alumnes que s’ha produït a Càldegues degut a la incertesa a propòsit del manteniment del Centre.

– Tenint en compte que, degut als diferents nivells d’ensenyament ( de parvulari a final de primària) s’hi ha de posar dues mestres i una mainadera per  25 alumnes, la qual cosa no pot ser assumida en el context econòmic actual.

– Tenint en compte que aquest mateix context no permet de pensar que es puguin dur a terme les obres d’ampliació necessàries per augmentar de manera suficient aquest efectiu.

– Tenint en compte el nostre compromís de donar una resposta clara als pares d’alumnes durant el primer trimestre de l’any 2012.

– Tenint en compte el correu d’alerta del Comissari de Comptes a propòsit de l’equilibri econòmic de la nostra entitat pels mesos i els anys a venir.

– Tenint en compte que les dificultats dels ajuntaments de l’Alta Cerdanya per ajudar la Bressola en un context de supressió de places de mestre per part de l’Educació Nacional.

El Consell d’administració de la Bressola, reunit el dimarts 28 de febrer, havent consultat amb la Junta dels Amics de la Bressola, ha decidit el tancament de l’escola la Bressola de Càldegues a partir del final del curs 2011/2012.

El Consell d’Administració lamenta profundament que les circumstàncies l’hagin obligat a prendre aquesta decisió tan dura.

Particularment vol agrair la gran feina duta a terme per l’equip docent de Càldegues tots aquests anys, el suport que ha rebut de l’Ajuntament de La Guingueta-Càldegues en termes de locals i serveis, el suport de l’Institut d’Estudis Ceretans durant els primers tres anys de funcionament del Centre ( entre 2001 i 2003).

Vol agrair igualment la confiança dels pares d’alumnes tots aquests anys.

Esperem malgrat tot que l’èxit pedagògic d’aquesta experiència de 11 anys d’escola catalana a l’Alta Cerdanya hagi permès de sembrar una llavor que pugui generar un dia una escola catalana transfronterera adaptada a la realitat d’aquesta comarca tan específica en un marc europeu.

Desitgem tota mena d’èxits a les entitats i les persones que vulguin treballar en aquesta direcció perquè la Cerdanya torni a ser unida tot i fent servir la llengua catalana com a llengua comuna.