El recent dilluns 6 de maig es va celebrar l’acte de lliurament dels Premis Martí Gasull i Roig al teatre Poliorama de Barcelona. En representació dels Amics de la Bressola hi van assistir el president dels Amics, Geoffroy Lourdou i Ribot, i la vicepresidenta, Elisenda Puig i Salvador.
El Premi Martí Gasull i Roig a la innovació es lliura a projectes transformadors que suposin un revulsiu per a la llengua catalana en el context actual. El guanyador, triat per un jurat específic, obté un guardó i una dotació econòmica.
Durant pràcticament 20 anys en Martí va impulsar Plataforma per la Llengua, hi va treballar de manera contínua, incansable, tenaç, exigent i entusiasta no només per desvetllar consciències a favor de la llengua, sinó també per transformar la situació i fer-la avançar, tot afavorint els canvis lingüístics. Compartia una visió moderna de com cal tractar cada sector de la societat per ajudar-los a normalitzar la llengua catalana. Va fer una gran tasca en defensa del català com a llengua de cohesió social i com a llengua comuna.