Des de l’any 1976 La Bressola treballa per una escolarització en català a la Catalunya Nord, i gràcies al teu donatiu podrà reafirmar la seva tasca

Vint-i-vuit practicants universitaris a les escoles de la Bressola.

05/01/2012
Enguany són vint-i-vuit els practicants procedents de diverses universitats sud-catalanes els que estant fent el pràcticum a un dels centres de la Bressola.

 Enguany són vint-i-vuit els practicants procedents de diverses universitats sud-catalanes els que estant fent el pràcticum a un dels centres de la Bressola.

Aquestes practiques se duen a terme en el marc dels diferents convenis signats per la Bressola amb les Universitats de Bellaterra, Vic, Girona, Lleida, Blanquerna així com la Universitat Internacional de Catalunya.

Aquests convenis preveuen, entre altres coses, que els estudiants de magisteri puguin fer el pràcticum als centres docents catalans del nord de l’Albera.Per la Bressola suposa una gran satisfacció ja que constitueix un reconeixement important del treball pedagògic dut a terme a les comarques del Rosselló, del Conflent i de l’Alta Cerdanya tant pel que fa a la immersió lingüística com pel que fa al sistema de classes “verticals” ( amb més d’un nivell per aula).La xifra de 28 practicants representa un fort augment en relació amb els anys anteriors. La feina duta a terme pel Director pedagògic de la Bressola , Francesc FRANQUESA, i els directors de centres, ha estat determinant per aconseguir-ho. Concretitza l’interès creixent dels futurs docents ( entre els més motivats ) de la Catalunya autonòmica per la innovació que el creixement recent de la Bressola ha facilitat.
Aquesta feina té aquí al nord el seu paral•lel gràcies al conveni signat el 13 d’octubre del 2009 entre l’Institut Superior de les Llengües de la República Francesa ( del qual La Bressola és cogestora ), AMB LA Universitat de Perpinyà. Aquest conveni permet a la Bressola ( i a l’ISLRF ) de participar al Màster “bilingüe i immersiu” d’aquesta universitat . També permet que els futurs mestres de la Bressola ( i de les escoles immersives d’Alsàcia, Bretanya, Euskadi Nord i Occitània ) tinguin una  formació reconeguda en el marc de la masterització.
En el marc de l’Euroregió i de l’Eurodistricte és important de se desenvolupin intercanvis com aquests: permeten als futurs docents de la Catalunya del Sud que facin, d’alguna manera, d’ambaixadors de les comarques del nord justament amb els que representen el futur: els infants de Catalunya.

X